Com cal / Corina Durante

La manca d’opcions per tenir un contacte fluït entre establiments i proveïdors –o més ben dit– una plataforma des d’on fer-ho és una realitat. En qualsevol territori hi ha més proveïdors locals dels que arribem a tenir-ne constància i molts negocis perden l’oportunitat de gaudir d’un producte de proximitat per aquesta causa.

La Garrotxa, la comarca en la qual centro el projecte, gaudeix del privilegi de ser una terra plena de producte autòcton i gastronomia pròpia. Com cal vol ser una eina o mitjà per la comunicació entre proveïdors i establiments locals. L’aplicació crea una xarxa amb l’objectiu de donar a conèixer productes de proximitat i negocis de la zona; ampliant el ventall de possibilitats. El projecte passa per diversos punts d’estudi, creació de ‘branding’, disseny web i aplicació.

El resultat és un disseny interactiu, orgànic i atractiu; ajuda a modernitzar els costums de compra-venda i facilita el fet d’entrar al món digital a través d’una ‘app’. La marca Com cal defineix els valors del territori, defensa el comerç local i ajuda a promoure el seu producte. També es pot veure com funciona la proposta gràcies a un procés de promoció de la marca.


Paraules clau: producte local, la Garrotxa, aplicació, restauradors, proveïdors locals, comunicació, desenvolupament