Imagina un viatge amb autobús on cada detall, des del mapa que consultes fins a l’aplicació que utilitzes, està dissenyat pensant en tu, en les teves necessitats i habilitats. Això és exactament el que aquest projecte busca aconseguir.

Mou-te a Lleida se submergeix en el desafiament de transformar de manera integral el sistema gràfic orientatiu dels autobusos urbans de la ciutat de Lleida.

Des de la modernització de mapes i horaris fins al desenvolupament d’una aplicació mòbil intuïtiva, es busca millorar l’experiència de l’usuari i fomentar l’ús del transport públic. Amb un enfocament centrat en l’usuari, aquest treball aspira a obrir noves vies cap a una mobilitat més eficient i atractiva a la ciutat.

Perquè viatjar no hauria de ser estressant.


Paraules clau: accessibilitat, app, mapa, sistema gràfic orientatiu, transport públic


 

 

La societat ha fet grans passos per la diversitat de gèneres, encara que en l’àmbit del disseny de producte encara trobem un mercat d’estereotipació binària.

Com a part del col·lectiu LGTBQI+ trobo la meva contribució al problema anteriorment citat en la creació de productes agender, col·laborant amb marques que reflecteixen la diversitat com Velásquez. Es projecta un calçat per a tots oblidant el gènere per triar lliurement segons la personalitat i no segons les normes socials.

Després d’una investigació del grup no-binari, la moda genderless i l’estudi de la marca es van observar vies d’acció que ens podrien ajudar a concretar el briefing.

Cowpunk, combina la producció artesanal amb la moderna indústria CNC, l’upcycling amb material circulars i el que és social inclusiu de la marca amb la creació d’un producte des de l’empatia cap a un col·lectiu que en el seu apogeu assenyala la moda futura com a neutral.

 


Paraules clau: cowpunk, upcycled denim, bota vaquera genderless


 

Hasta mañana, si Dios quiere és una publicació que narra la història de la Manola Novella Garcia, una dona de noranta-cinc anys que va créixer a Puertollano i va migrar a Barcelona l’any 1960.

Aquest relat pretén donar veu a una generació que va viure conflictes aliens a les generacions actuals i que són testimonis de temps difícils. Van experimentar la guerra, la postguerra i, en molts casos, l’emigració, a la recerca de millors condicions de vida.

A través de fotografies, documents i relats íntims, emergeix un diàleg entre la Manola i la seva neta, explorant els racons i els records del seu passat. El resultat d’aquest projecte és un relat intergeneracional que ens permet contrastar entre l’actualitat i el passat, oferint una comprensió profunda tant de la memòria individual com de la col·lectiva i la històrica.


Paraules clau: història, fotografia, document d’arxiu, migració, diàleg intergeneracional, relats íntims, memòria col·lectiva


 

 

DYSTOPIA és una col·lecció de moda que s’inspira en un futur distòpic basat en la data-driven i la plausibilitat. Aquesta mostra un futur afectat per la contaminació atmosfèrica a conseqüència de la sobreproducció de la indústria de la moda, el fast fashion, el sistema de consum lineal i la influència del transhumanisme i la tecnologia en el nostre dia a dia. La col·lecció se situa en la societat d’aquí a cent anys a Barcelona.

El projecte busca conscienciar sobre la necessitat d’adoptar pràctiques sostenibles en la indústria de la moda, utilitzant materials reciclats, un sistema de producció circular, el zero waste i el upcycling. També busca portar de tornada l’autenticitat, l’originalitat i els valors pel comerç just i la producció local i solucionar les futures necessitats de la societat, donant a entendre que el bon dissenyador no és aquell que dissenya una cosa bonica, sinó que sap treballar amb el que té i aporta dissenys atemporals i duradors.

Amb escenaris simbòlics com l’antiga fàbrica tèxtil de Sabadell, se subratlla la necessitat d’un canvi radical en la indústria, convidant els espectadors a reflexionar sobre els seus hàbits de consum i el seu impacte en el medi ambient.

La col·lecció no sols pretén ser estèticament atractiva, sinó també inspirar introspecció i canvi de comportament, demostrant que la moda pot ser una eina poderosa per a un futur més conscient i humanitzat.


Paraules clau: transhumanisme, contaminació atmosfèrica, medi ambient, societat del futur, plausibilitat, disseny conscienciat


 

 

Amb la incorporació de les noves tecnologies a la vida dels adolescents, sorgeixen noves formes de relacionar-se, originant, per tant, una nova forma de violència i perill constant: el ciberassetjament i la difamació en línia. El ciberassetjament és un comportament agressiu que passa en ambients virtuals i que utilitza les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com la principal eina per a fer mal a altres persones, exposant les víctimes davant una audiència. Aquesta nova vulnerabilitat s’està creant a causa de la facilitat a l’anonimat, que fa que els adolescents siguin més propensos a ser víctimes d’aquest tipus d’assetjament de l’era digital.

Considerant que aquest és un tema cada vegada més greu i important en l’actualitat, el projecte busca reduir casos d’assetjament i millorar la vida de les víctimes. Mitjançant una campanya de comunicació gràfica que combina cartells, publicacions d’Instagram i adhesius; amb il·lustracions que representen la relació entre víctimes i assetjadors, es dona un xoc de realitat als agressors i en observadors de ciberassetjament. El projecte es completa amb una App de fàcil accés com a eina de prevenció i suport per a totes les víctimes.


Paraules clau: ciberassetjament, anonimat, prevenció, suport, adolescents, campanya, aplicació mòbil


 

 

“Es calcula que cada any es fabriquen 24 bilions de sabates. El 95% de les nostres sabates acaben en camps on seran incinerades, creant un impacte en el nostre medi ambient” – FastFeetGrinded

Segons National Geographic, l’any 2018 es van fabricar 24 bilions de sabates, la fabricació d’un parell de sabates és aproximadament 15+ kg de Co2e (equivalent de diòxid de carboni), això implica un impacte enorme al nostre planeta.

Un altre problema dins del disseny de les sabates, és que aquestes, durant el seu procés de fabricació, se subjecten mitjançant coles molt fortes i tòxiques, les quals dificulten en gran manera el reciclatge d’aquestes.

Fent recerca, he arribat a la conclusió de què per tal de contribuir a la solució d’aquest problema, és coherent dissenyar una sabata la qual sigui fàcil de reciclar, creant una sabata glue free, la qual es pugui separar per peces, prolongant el seu temps de vida útil, alhora que es facilita el reciclatge.

 


Paraules clau: sostenibilitat, fi de vida, gluefree, walking society 


 

 

En un context de revolució digital, les xarxes socials han transformat la comunicació i la manera com les persones comparteixen experiències, donant a terme publicacions virals de llocs idíl·lics on tothom voldria estar. Tot això ha donat lloc a l’amenaça urgent de la massificació turística, afectant tant les destinacions, com als turistes.

El projecte aborda el desequilibri entre les expectatives generades a les xarxes socials amb la realitat que es troba l’usuari en visitar un lloc turístic. Les imatges acuradament seleccionades i editades a les xarxes socials poden crear una versió distorsionada d’un indret, donant, per consegüent, una mala experiència al turista.

Aquest fet destaca la importància de conscienciar als turistes i tenir expectatives realistes, desenvolupant la campanya de comunicació gràfica i una eina que ajudi a millorar l’experiència del viatger en un lloc turístic. Per arribar a escala mundial recull un disseny intuïtiu en l’app i la representació gràfica de conceptes com la distorsió o la massificació.


Paraules clau: massificació turística, distorsió de la realitat, expectatives generades, males experiències, escala global, disseny intuïtiu


 

 

“Bänu” (بانو), paraula d’origen persa, és un títol honorífic que se’ls dóna a les dones influents. Bänu House és un espai que lluita contra el patriarcat islàmic i un refugi segur perquè les dones d’aquests contextos creïn comunitat i es donin suport.

El projecte s’ha situat a Fort Pienc, un barri segur i ben comunicat davant de l’emblemàtic edifici La Monumental. L’establiment està format per dues plantes:

  • la planta baixa segmentada en dues seccions: una pública que abasta des de l’entrada, passant per la teteria (chai khaneh), fins a la zona de trobada inspirada en els (mihman khaneh), les sales de convidats i una altra de més íntima, la biblioteca (ketab khaneh) i la zona chill.
  • L’altell, format per: sala d´activitats amb terrassa, sala de formació i podcàsting i oficina privada.

El disseny interior s’inspira en les tradicions d’aquestes dones, en els interiors de contextos islàmics i fa servir materials terrosos que evoquen la terra i les arrels.


Paraules clau: lluita, comunitat, identitat, conscienciació, empoderament, sentit de pertinença, feminisme abolicionista.


 

La interferència del castellà, l’estandardització de la llengua catalana i el domini del dialecte central, fa que els dialectes minoritaris com el lleidatà, s’utilitzin cada cop menys en les esferes comunicatives, sobretot en les generacions més joves.

Ambamba, és un joc de memòria que pretén preservar i mantenir aquest dialecte entre infants i joves mitjançant l’ús de diferents suports gràfics. Un joc, que a través de cartes acompanyades d’il·lustracions ajudarà l’usuari a conèixer les paraules més característiques del vocabulari típic de Ponent, com el seu significat, per poder substituir correctament les paraules del català estàndard al lleidatà.


Paraules clau: aprenentatge lingüístic


 

 

En la societat actual, l’expressió d’una sexualitat lliure, activa i rebel per part de dones i persones no normatives enfront dels homes o el patriarcat continua sent un tabú sexual. Mostrar-se actiu sexualment i independent encara és percebut de manera diferent en dones i persones no normatives comparades amb homes normatius. Aquesta discrepància ha conduït a manifestacions de sexisme, objectificació i cosificació. La cosificació implica la representació o percepció, sobretot en dones, com a objectes sexuals i figures passives. Històricament, el patriarcat ha buscat cosificar les dones i persones no normatives, presentant-les com a atractives, sexualment passives, submises, ingènues i sense decisió pròpia.

L’objectiu de la proposta és crear una col·lecció de moda reivindicativa basada en el concepte de la cosificació sexual per reivindicar l’empoderament, la llibertat i la humanitat de les dones i persones no normatives en la societat contemporània. Mitjançant l’ús dels codis de la indumentària masculina en mode sarcàstic i elements de pràctiques sexuals alliberadores com el BDSM, es pretén defensar l’usuari com a individu amb pensaments, sentiments i desitjos sexuals propis.


Paraules clau: sexualitat, reivindicació, tabús, cosificació, llibertat