Un projecte que investiga l’evolució d’una marca d’automòbils, la seva història i el possible ninxo de mercat que aquesta ofereix.
Seguint la ideologia de sofisticació i disseny de la marca CUPRA. Per destacar sobre les peces bàsiques de merch finalment es dissenyarà una col·lecció de pret de luxe, portada al món digital.

Paraules clau: sofisticació, automòbil, exclusivitat, tecnologia, futur, cupra
El Projecte de Final d’Estudis Beyond Wounds (Més enllà de les ferides) consisteix en el desenvolupament d’una col·lecció de moda que representi la lluita contra les malalties mentals creant una unió conceptual i estètica amb la tècnica japonesa del shibari, una pràctica eròtica i artística de lligament corporal.
Partint d’aquesta premissa, se cercarà iniciar una reflexió sobre l’escassa visibilitat d’aquesta problemàtica en la nostra societat, per a arribar a un autoconeixement més profund des d’una perspectiva personal, aconseguint traduir de forma visual la muntanya russa emocional que suposa conviure amb una alternança entre el dolor i el plaer.

Paraules clau: shibari, salut mental, covid-19, moda alternativa, autoconeixement
En els darrers temps, el disseny emocional explora la capacitat dels objectes per a establir vincles emocionals amb l’individu que incentivin el consum a través de l’exacerbació de les emocions.
Existeix, però, una altra manera d’entendre aquesta nova tendència i utilitzar-la per a posar fre a l’actual ritme de consum frenètic i totalment insostenible. La indústria de la moda, la segona més contaminant del món, ha multiplicat per 2,4 la seva producció en els darrers vint anys i la fabricació de milions de peces de roba de les quals un alt percentatge mai no seran fetes servir és una de les causes de la greu problemàtica mediambiental que pateix el nostre planeta.
El disseny emocional pot contribuir a canviar aquesta tendència si aconsegueix establir vincles perdurables entre l’objecte i la persona, fent servir els records, les experiències viscudes o la nostàlgia dels temps passats.
En una societat que va massa ràpid i que s’ha impregnat de la necessitat de canvi constant, la nostàlgia i el retorn a l’essència poden esdevenir els elements claus per a retornar a cadascuna de les peces de roba el seu valor intrínsec, personal i intransferible que les converteixi en úniques i imprescindibles.

Paraules clau: nostàlgia, família, disseny emocional, vincle, consum responsable
Awake és un projecte que versa sobre les espècies en perill d’extinció; concretament sobre les següents espècies de plantes: Psilotum nudum, Col de cingle, Xicoira buida, Bencomia herreña i Drago de Canàries.
Mitjançant aquest projecte es pretén difondre i exposar al públic informació rellevant sobre la situació d’aquestes plantes en perill d’extinció. A més, es vol incrementar el grau de conscienciació del públic envers la delicada situació d’aquestes plantes. Es persegueix la representació d’aquestes plantes com a elements decoratius en les peces del projecte mitjançant les diferents tècniques artístiques tradicionals de les cultures orientals.
Una vegada creada la col·lecció, un percentatge dels beneficis de les vendes seran donats a IUCN i, d’aquesta manera, es mostra un compromís ple amb la idea.

Paraules clau: Conscienciació, Extinció, Plantes, Humans, Mediambiental
Otro studio neix de la situació de crisi global donada per unes infraestructures capitalistes i neoliberals que deixen un context precari a la classe treballadora. Des d’una visió anticapitalista, crítica i de constant revisió, es pretén proposar un canvi de paradigma, una alternativa real i viable que creï un impacte en les dinàmiques de consum de la població local, en la forma d’un open-design, exportable a altres barris o ciutats on s’autogestioni inspirant-se d’aquesta proposta inicial. Partint d’un model comú i horitzontal, es crea un espai obert i líquid, amb perspectiva d’evolucionar a un projecte multi i interdisciplinar que vol generar debat d’una forma activista.
L’objectiu principal és redirigir el consum en fast-fashion cap a una alternativa responsable i conscient, creant col·leccions càpsula, sèries de peces o fent producte personalitzat. Es pren la sostenibilitat com a punt de partida a partir del qual s’ha de desenvolupar un disseny i una estètica diferents de les presentades al mercat de la moda sostenible actual. La matèria prima són exclusivament teixits de stock, recuperats tant de grans produccions com de particulars, apostant així per un cicle de vida circular, aprofitant els aparents residus. S’evita també el seguiment de tendències i es fomenta el deslligament del calendari hegemònic de la indústria de la moda, per lluitar contra el consumisme i la creació de nous residus.
Paral·lelament, no es concep el projecte sense una part pedagògica que acompanyi al producte, la qual consistirà en tallers on fomentar l’autosuficiència i xerrades on informar, conscienciar i generar debat.
Es pretén fugir al màxim de les dinàmiques individualistes i jeràrquiques, potenciar el treball comunitari, les estructures horitzontals, utilitzar els residus creats per la indústria tèxtil i crear un impacte que faci repensar el mode i ritme de consum i el sistema capitalista.
Paraules claus: alternativa, anticapitalista, comú, circular, local
Utopia, La creació d’un òptim i nou model d’empresa a la Indústria Tèxtil es basa en la principal intencionalitat de demostrar com de possible és crear un nou model de negoci dins de la Indústria Tèxtil que implementi millores sostenibles als models ja existents i que serveixi d’exemple per a la creació de nous models, amb l’aplicació de diversos criteris de sostenibilitat i amb un apropament de tecnologia de manera eficaç i amb poca petjada ecològica.
La rellevància del TFG a l’àmbit i sector proposat és primordial en un moment actual, ja que anem a contrarellotge. La necessitat d’incloure paràmetres sostenibles en les empreses tèxtils ja creades, i com a quelcom obligatori a les que es creen, és quelcom primordial, universal i necessari en el context actual. La sostenibilitat ha de ser un valor que vingui ja incorporat a les noves marques que estan per arribar. Si apostem per models d’empresa que tenen una petjada ecològica nula o inferior a les convencionals del context actual, ja estem canviant el paradigma. Hem de fer-ho tot més sostenible a partir d’analitzar els processos de cada empresa.
En aquest projecte també hi ha l’anàlisi de la incorporació d’un smart textile com a proposta de valor i de manera sostenible, camp poc explorat al sector de manera comercial i, per tant, amb molta rellevància pel que fa a investigació delsector. L’element innovador i la tecnologia nova al sector i analitzada com a proposta de valor del nou model d’empresa, s’exemplifica amb la pròpia empresa Júlia G Escribà, que incorpora la tecnologia termorreguladora. La roba urbana de la marca s’adapta climàticament, amb una tecnologia de canvi de fase –els PCM– incorporada al teixit, cosa que fa que les nostres peces de roba s’adaptin a la temperatura adequada del cos humà i a la temperatura exterior. Els teixits que tenen microcàpsules termorreguladores tenen la capacitat d’absorbir, mantenir i alliberar calor.
Això és degut a que les microcàpsules polimèriques tenen en elles un material de canvi de fase. És a dir, que si la temperatura s’eleva per damunt de la temperatura de canvi durant la seva fabricació, el material es liqua dins les microcàpsules i absorbeix l’excés de calor. I al contrari, si la temperatura baixa, es solidifica i les càpsules alliberen la calor. D’aquesta manera es manté la temperatura més o menys constant.
Es un camp poc explorat i amb molta rellevància com a proposta de recerca pel TFG, perquè com s’ha confirmat, el proveïdor de la tecnologia indica que és una de les primeres marques de roba al món que treballa amb aquesta tecnologia i una de les primeres col·leccions, acostant els Smart Textiles d’una manera real als usuaris, apropant cada vegada més la combinació entre moda i tecnologia al públic. La tecnologia termoreguladora que s’utilitza porta una tecnologia desenvolupada per a la NASA i que actualment té el Certified Space Technology de la Fundació Espacial Nord-Americana.

Paraules clau: Model d’empresa, sostenibilitat, tecnologia, Smart Tèxtils, atemporalitat, emergència climàtica, Nasa, termorreguladora, TFE, proposta de valor, Fast Fashion, fred, calor, temperatura
A partir de la creació de la marca de moda Arty Ahimsa, enfocada en el sector del prêt-à-porter i l’slow fashion, es realitza una col·lecció que rep el nom de Dress kawaii not animals.
Arty Ahimsa significa l’art de crear respectant la vida i la no-violència. Per això, s’investiga el maltractament animal dins de les indústries de consum. Es cerca teixits i materials lliures d’origen animal, per afirmar la viabilitat del canvi en la producció de la moda, i es dóna un missatge visual reivindicatiu, en desacord al consum animal.
Dress kawaii not animals busca reivindicar i fer veure la crueltat que pateixen els animals i, així, donar veu als que no la tenen. Aquest concepte es veurà reflectit en les peces de la col·lecció a través dels teixits, colors, formes, estampats i brodats amb un estil naïf com és el kawaii, combinant la violència i la tendresa, generant així, un toc d’ironia en la representació.

Paraules clau: Respecte, no-violència, animals, kawaii, ironia
A partir de la creació de la marca de moda Carlota MZ dirigida a un usuari conscient, es realitza una col·lecció que rep el nom Awareness.
S’investiga el concepte de la dona conscient des de l’àmbit de l’autoconeixement i l’espiritualitat, fent que aquesta formi part de l’ADN de la marca i d’altra banda s’aprofundeix sobre models de producció de moda preocupats pel desenvolupament sostenible donant lloc a la fabricació de les peces fetes sota demanda.
Tot això fa que el producte final sigui de qualitat, unint el treball de dissenyador a uns resultats respectuosos amb el medi ambient, el que fa que es tracti en conjunt d’una moda conscient.

Paraules clau: empoderament femení, autoconeixement, espiritualitat
Alternative prové del terme moda alternativa, que es reconeix per ser aquella que no es produeix ni es distribueix en massa. Es realitza manualment a Espanya i darrere d’ella hi ha persones que s’esforcen per crear dissenys únics, proporcionant una alternativa de consum els usuaris que volen contribuir en la millora del medi ambient.
Alternative, és un adjectiu anglès, que no defineix a cap gènere sense un article que l’acompanyi. No existeix una distinció entre homes i dones, cosa que ha donat lloc a un futur dins de la moda d’home i/o que dóna la possibilitat d’utilitzar les peces existents per qualsevol persona sense ser estrictament patró d’home.
La indústria tèxtil és la segona més contaminant del món després de la del petroli. I per aquest motiu es vol contribuir a la conscienciació, a la millora d’hàbits, a una economia circular i a la utilització de peces de segona mà. Es tracta de trobar nous mètodes que millorin la vida dels humans/es, i del planeta en el qual vivim, cosa molt necessària.

Paraules clau: moda alternativa, fet a mà, peces de segona mà, disseny únic i economia circular.
El present projecte pretén donar a conèixer la dissenyadora Melania Wong amb la col·lecció Sí.
Mitjançant l’estudi i anàlisi de la comunitat (LGTBI +) s’han entrevistat nou persones amb el propòsit d’identificar les pràctiques de consum i l’estil de vida d’aquest col·lectiu. Els resultats mostren la necessitat d’una moda més inclusiva per a un usuari no binari, dissenyada i confeccionada a Espanya.
A partir de la interpretació de patrons bàsics, tradicionalment associats al cos de dona i d’home, es pretén fusionar els dos seguint la metodologia del moviment neo artesà.
La col·lecció de moda Bridal centra els seus pilars en la atemporalitat i la identitat. La creació d’un vestit versàtil que pretén fugir de les tendències tradicionals, un distintiu d’una ocasió especial que al mateix temps representi la història del portador.

Paraules claus: no binari, neo-artesania, bridal.