Felip Vidal Auladell


Especialitat

Humanitats, Màster
ESDAPC Campus Llotja

CURRÍCULUM ABREUJAT

Imparteixo docència, al Grau en disseny, de les assignatures “Disseny i societat” i “Disseny i pensament”.

Professor col·laborador a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) des de fa més de 6 anys, on he rebut diversos encàrrecs, tant de docència al Grau en Humanitats com tutoritzant TFM en el Màster en Humanitats. També he rebut diversos encàrrecs d’autoria i curadoria de continguts.

Vaig exercir la docència a l’EASD de Vic durant setze anys, on també vaig ser-ne director durant cinc.

He participat en congressos especialitzats i realitzat diverses publicacions acadèmiques. Interessos de recerca : Teoría cultural, comunicació vidual i semiótica.

Llicenciatura en Dret (1995)

Llicenciatura en Filosofia (2004)

Doctorat en Comunicació Audiovisual (2014).

Recerca / Publicacions:

La producción semiótica de simulacros de experiencias (in)auténticas en los nuevos desarrollos de la publicidad de la significación, Pensar y practicar la publicidad desde el Sur / coord. Marta Pacheco Rueda, Antonio Caro Almela, 2018, ISBN 9789978551806, pàgs. 71-88

El devenir rizomático como acontecimiento educativo, a Aprendizaje rizomático / coord. Miguel Grandal Ayala, Beatriz Peña Acuña, 2018, ISBN 978-84-17267-94-0, págs. 135-153

Signification Advertising and Its Evolution, in Explorations i Critical Advertising / coord. Hamiltton, J. F., Bodle R, i Korin, E. 2017, ISBN: 978-1-138-64952-1, pàgs. 155-166.

Media and the Creation of Brand Value in “Signification Advertising”: Defining a Model and Case Studies: Muji, Moleskine, Bench, Media Business Models: Breaking the Traditional Value Chain / coord. Klaus Zilles, Joan Cuenca Fontbona, 2016, ISBN 978-1-4331-3178-3, pàgs. 133-151.

Joan W. Scott y Eva Illouz en la agencia de publicidad. Aportaciones para el análisis de la noción de “experiencia” en el discurso publicitario, Daimon: Revista internacional de filosofía, ISSN 1130-0507, ISSN-e 1989-4651, Nº 63, 2014, pàgs. 175-190.

Premis:

Membre fundador de la “Red Iberoaméricana de Investigadores en Publicidad” (https://www.redipub.org/)

Membre del Jurat de la Beca Segismon Serrallonga per a l’ampliació d’estudis a estranger (https://torello.cat/becasegimonserrallonga/)