Joan Morales Moras


Especialitat

Disseny gràfic
ESDAPC Campus Serra i Abella

CURRÍCULUM ABREUJAT

Joan Morales i Mores és Doctor en Disseny per la Universitat de Barcelona i ha estat professor d’aquesta disciplina en la Facultat de Belles arts de la UB, l’Escola Elisava, l’IED, el postgrau “Disseny i didàctica de l’oci infantil” (UB), i el Màster Oficial EEES de recerca i Disseny de l’Escola EINA (UAB).
És coordinador de Gràfica publicitària a l’EA Serra i Abella.

La seves àrees de recerca i interès són el disseny de jocs educatius i per al canvi social, i els projectes d’experimentació amb tècniques tradicionals i en contacte amb el medi natural.

Autor del llibre “El disseny de *Serious *Games. Videojocs amb una agenda educativa i social” (UOC Press: 2015) així com diversos articles i ponències sobre aquest tema.

Com a docent d’aquesta especialitat, participa en el en l’assignatura “nous territoris del disseny actual”.

Doctorat (2012)

Activitat professional:

En l’àmbit professional del disseny ha estat 7 anys director d’Art i 3 anys director del seu propi estudi de disseny.

Experiència docent:

Professor de projectes experimentals al Grau en Disseny de la UB.
Professor de diverses matèries al Grau en Disseny de Elisava Escola Universitària (UPF).
Professor de diverses matèries a l’Instituto Europeo di Design,
Professor convidat al postgrau “Disseny i didàctica de l’oci infantil” (UB), i el Màster Oficial EEES de recerca i Disseny de l’Escola EINA (UAB).
És coordinador de Gràfica publicitària a l’EA Serra i Abella.

Recerca / Publicacions:

Morales Moras, J. (2019). Experiencias pedagógicas en el ámbito del diseño para la transición. Estudio de un caso: El proyecto de comunicación del Espai Quiró. Kepes, 16(19), 217-251.

Morales Moras, J. (2018) Redisseny de l’Espai quiró. Un projecte educatiu de col•laboració vinculat a l’activitat veïnal. Redesign of Espai Quiró. A Collaborative educational project linked to neighbourghood community action. Actas Disseny i Context. Espais Interdisciplinaris en l’àmbit educatiu. pp. 10-15.

Morales Moras, J. (2017). Aprender a diseñar diseñando y jugando Serious Games en las aulas. A Experiencias de gamificación en las aulas, p.113.

Morales Moras, J., & San Cornello Esquerdo, G. (2016). La jugabilidad educativa en los serious games. Pautas para el diseño de videojuegos con un propósito educativo y de cambio social. Paperback, 10.

Morales Moras, J. (2016). Mixed reality locative serious games as a means for teaching social and participative design skills in art and design schools: a case study: Itine-rart-L’H. Journal of design processes. Vol. 2, no. 1 (2016), p. 38-53.

Morales Moras, J. (2015) El diseño de Serious Games. Videojuegos con una agenda educativa i social. (UOC Press)

Morales Moras, J. (2014). Innovación en el diseño de los mundos ficticios de los videojuegos educativos. Un cambio hacia entornos más abiertos a la participación significativa y el aprendizaje. Kepes, 11(10), 167-193.

Morales Moras, J. (2013). The Design of Serious Games: a Pedagogical Experience in the Field of BA Design Studies. Digital Education Review, 99-115.