Descobreix Osona / Judit Bañeras

Partint de la recerca, recopilació de dades i estudi sobre la situació dels purins i les conseqüències negatives resultants de la mala gestió d’aquests a la comarca d’Osona, s’ha elaborat una campanya de comunicació gràfica per tal que la població pugui rebre tota la informació necessària sobre el sector ramader, la contaminació derivada de la seva activitat i l’efecte que està tenint al medi i la salut de les persones.

El caràcter de la campanya és irònic, ja que el seu format i aspecte és el d’una campanya de promoció turística, i es reforça encara més gràcies a l’ús de recursos com fotografies, infografies i il·lustracions.

Així doncs adquireix una doble funció, per una banda l’objectiu principal és donar a conèixer i difondre les dades sobre la problemàtica dels purins, i per l’altra, contraposar la imatge que es vol donar de la comarca per atreure el turisme, mostrant l’altra realitat desagradable d’Osona que es vol amagar.


Paraules clau: Purins, Contaminació, Osona, Explotacions, Porcí, Salut, Medi ambient, Crisi mediambiental, Campanya, Guerrilla, Turisme