Tendències sobre packaging al 2022

Les tendències del packaging en el 2022 venen molt enfocades als nous costums dels consumidors i a la preocupació per a la sostenibilitat i el medi ambient. Conèixer les noves tendències i estils d’enguany t’ajudaran a crear dissenys de productes adaptats a les noves necessitats i requeriments de la societat actual.

L’ESDAPC és una escola pública i oficial de la Generalitat de Catalunya. Impartim el títol de Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Disseny en 4 especialitats: Gràfic, Interior, Moda i Producte. Aquest títol està acreditat per l’Agència de Qualitat Universitària.

Si t’agrada el packaging, l’especialitat que hauràs de cursar és la de Producte. Estudiar Disseny de Producte a l’ESDAPC és gaudir d’un centre transformador, on s’aposta pel poder del disseny i la seva responsabilitat social i ètica gràcies a la qual es pot transformar la societat actual.

Treballem a partir de projectes reals, fruit de les diferents sinergies que creem amb el nostre entorn, a través de l’àmbit associatiu, cultural i empresarial. Per tant, durant els teus estudis en Disseny de Producte, portaràs a terme diferents projectes reals on posaràs en pràctica tots els conceptes i tècniques apreses durant el curs.

Les noves tendències en packaging al 2022

El consumidor canvia constantment, i també les seves decisions. Per aquesta raó, les marques i empreses es van adaptant a les noves circumstàncies i clients. D’aquesta manera, s’aconsegueix donar resposta als interessos dels compradors i satisfer les necessitats col·lectives.

El packaging ha d’estar al dia dels canvis socials, econòmics i empresarials. Així, a l’hora de dissenyar el teu producte, has de tenir en compte les tendències presents aquest 2022 en el sector del packaging:

  • Packaging sostenible: la preocupació pel medi ambient cada vegada és més notable. El packaging ha de ser molt més competitiu que el tradicional d’un sol ús. Els materials de fabricació i els processos han de reduir al màxim la petjada ecològica.
  • Packaging reutilitzable: consisteix a crear un packaging que pugui tornar a ser utilitzat per un nou client després del seu ús. La idea és crear productes i envasos que puguin tornar a ser usats.
  • Packaging grab-and-go: un disseny de producte que estigui llest per “agafar i sortir”. Molts consumidors no volen perdre gaire temps comprant o consumint. Per això s’ha de facilitar les decisions ràpides dels consumidors amb tipografies clares, codis fàcils i etiquetat de fàcil lectura.
  • Packaging slow: dissenys visuals tranquils, simples i comunicatius. Connectar amb el packaging de manera directa amb les necessitats dels consumidors.

Amb els estudis de Disseny de Producte que oferim a l’ESDAPC, aprendràs totes les noves tendències del 2022 en packaging, així com tècniques de disseny, producció i creació de productes. A més, estudiaràs la cultura de l’objecte, el seu impacte, la seva influència i el seu paper transformador en la societat actual.

Si vols conèixer les tendències en packaging del 2022 i aplicar-les als processos de creació de disseny de producte, el Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Disseny t’ajudarà a ser un professional del sector. Vine a estudiar a l’ESDAPC i gaudeix d’una formació de qualitat i excel·lència.